AUSTRALIEN - DEL 9♥


Fridas perspektiv.
Alice slängde på luren i örat på mig och jag slängde snabbt ner mobilen i fickan. Niall och Elin mötte min blick.
- Zayn left for 2 hours ago and he's not here!? Sa jag stressad.
- Oh god. Sa Niall och blev alldeles stirrig i blicken.
Elin kramade om hans axel och mötte min blick. Jag svalde och kikade runt i restaurangen. Ingen Cody. Ingen Hanna. Var tusan höll dem hus?
- I'm just gonna find Cody, so wait here! Sa jag.
Niall och Elin nickade. Jag gick bort mot toaletterna och jag hörde Hannas skratt. Jag stannade sakta upp och när jag rundade hörnet såg jag dem tillsammans. Cody hade sina armar runt om henne och deras läppar var tryckta mot varandra. Hanna fnittrade mellan kyssarna. Jag kände tårarna ligga i ögonvrån, även fast jag inte ens var Codys flickvän. Trodde jag iallafall. Jag hade ingen aning vem jag var för honom. Men han hade ljugit för mig. Man kysser inte sin kusin. Jag vände mig snabbt om och torkade bort tårarna från kinderna. Sen gick jag tillbaka till Elin och Niall.
- I could'nt find them. Come on, let's go! Sa jag och drog tag i ytterdörren.
Elin och Niall var strax bakom mig. Vi vinkade in en taxi från gatan och satte oss i den. Jag slog in Alice nummer. Efter några samtal svarade hon.
- Var är du!? Frågade jag oroligt.
- På sjukhuset. Kom hit. Sa hon och jag hörde gråten i hennes hals.
Hon klickade bort mig och jag sa till taxichaffören vart vi skulle. När vi kom fram kastade vi oss ur taxin och sprang in till receptionen.
- Who are you searching for? Sa hon bakom disken.
- Zayn Malik.
- Uhm, floor 3 room 17. Sa hon och pekade bortåt i korridoren.
- Thank you! Sa jag och satte fart mot hissen tillsammans med Elin och Niall.
När vi kom fram till rummet såg vi Alice utanför. Hon reste sig upp och kastade sig i mina armar. Jag hörde hur hon grät, och jag kände tårarna droppa på min rygg. Elin kramade om oss båda två.
- Det kommer bli bra Alice.
- Han var helt blodig och smutsig. Sa Alice tyst.
Vi avbröts alla av doktorn som kom. Han vände sig mot Alice och jag och Elin avslutade kramen. Vi tog varsin hand av henne och klämde åt.
- We can't say so much right know. We just have to wait. It was a bad car crash. Sa doktorn.
Alice nickade.
- Talk to him and let him know that you're here, all of you. I'll check on you later. Sa han och fortsatte ner i korridoren.
- Ska vi gå in? Sa Elin och kollade på Alice.
Hon nickade.
Där inne satt redan Niall bredvid sängen och höll i Zayns hand. Elin smög upp bakom honom och kramade om honom. Niall hade tåra längs kinderna. Alice kröp upp i stolen intill sängen och tog hans andra hand. Själv ställde jag mig en bit därifrån. Jag bad till gud att Zayn skulle bli bra. Efter några minuter tänkte jag på det andra killarna. Även om de befann sig på en annan del av jorden, så behövde dem få veta att deras bästavän kämpade mellan liv och död. Jag pekade på dörren till Elin och gick sedan ut. Jag slog in Harrys nummer.
- Hi Frida! Sa han glatt.
- Hi Harry!
- How's Australia?
- Well, it's hot and very nice. Hot boys too. Sa jag och skrattade till.
Jag hörde Harrys skratt i andra sidan luren.
- But, Harry. Do you have Louis there too?
- Uh, yes. Wait a minute.
Jag hörde hur han ropade på Louis.
- Hi Frida! sa han glatt.
- Hey Louis!
- So whats up?
- Zayn was in a car crash. Sa jag och tog ett andetag.
- What? Utbrast dem båda två.
- Yes, I know. It's bad. He's struggling between life and death. Sa jag tungt.
- What? Sa dem och jag hörde gråten i halsen.
- We're taking the next flight to Australia. Sa Harry allvarligt.
- Yes, we'll be there tomorrow. Fyllde Louis i.
- Good. Sa jag.
- Call us if anything changes! Sa Harry.
- I will. And by the way? Can you call Liam for me?
- Of course love. Get back to Zayn now. Sa Louis.
- Yes. see you. Bye!
Jag klickade av samtalet och gick tillbaka in till Zayn.


Kommentarer
Postat av: jenni

Jätte bra!! Längtar till nästa!!

2012-09-13 @ 16:24:40
Postat av: molly

Jätte bra!!

2012-09-13 @ 16:25:04
Postat av: Anonym

ärlighet kommer först. håller med den som kommenterade på första inlägget, wierd. och då menar jag ej som ngt bra som den som kommenterade kanske gjorde. men kör bara. gör som du vill. jag kommer dock inte stanna kvar. ha det bra

2012-09-28 @ 21:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0