Australien - del 7♥


Fridas perspektiv.

Jag hade precis fått på mig ett par byxor när det ringde på dörren. Det var bara jag hemma eftersom Elin & Niall var nere vid stranden och Alice och Zayn hade åkt iväg för att kolla på en ny säng till deras sovrum. Jag slet snabbt åt mig en tröja och skyndade mig mot dörren. Jag drog snabbt tröjan över huvudet och öppnade dörren. Där stod Cody. Shit. Vi skulle ju träffas idag.
- Oh hi. Sa jag och log stelt.
- Hi. Sa han glatt och drog in mig i en kram.
Han stod kvar på trappen och höjde på ögonbrynet.
- Oh uh sorry. Come in!
Han klev in i hallen och tog snabbt av sig sina skor. När han var klar lutande han sig fram och gav mig en kyss. Motvilligt kysste jag honom tillbaka. Utifrån vad Alice hade sett, så hade han tydligen flickvän. Jag ville konfrontera honom, men jag visste inte riktigt hur.
- So what do you wanna do today? Sa han glatt och såg sig omkring.
- Eh, I dont really know. You decide!
- Um, maybe we could go to the beach? It's really nice wheater outside!
- Yeah, sure. Let me just get my bikini. Sa jag och smet in på mitt rum.
Jag tog ett djupt andetag och slängde ner min bikini i en ryggsäck. Jag satte upp mitt hår i en knut och gick sedan ut i vardagsrummet.
- So, let's go! Sa han och tog min hand.
Jag tog på mig mina ballerina och låste sedan dörren till huset. Vi gick de få metrarna över till Codys hus där vi stannade till. Han skulle hämta sina badkläder. Vi plingde på dörren och den öppnades av...en tjej. En söt tjej. Cody hälsade på henne och smet sedan in på sitt rum.
- So, I´m Hanna. Sa hon och sträckte fram sin hand.
- Frida. Sa jag och skakade om hennes hand.
Cody kom tillbaka med en handuk och ett par badbyxor i handen.
- Are you going to the beach? Sa Hanna glatt.
- Yes. Maybe you wanna come? Sa Cody lika glatt tillbaka och mötte min blick.
Han kollade frågandes på mig och jag nickade motvilligt. Great. Nu måste jag umgås med hans flickvän också. Hon kastade snabbt ihop sina badkläder och efter bara någon minut var vi påväg ner till stranden. Den korta biten ner till stranden kändes längre än avståndet mellan Australien och London. Jag sa inte ett ord på vägen. Jag lyssnade bara på när Cody och Hanna pratade om surfing. Jag kände mig i världens underläge. När vi kom ner till stranden fick jag syn på Niall och Elin.
- There's Elin and Niall. Come on! Sa jag och drog tag i Cody.
Vi slog oss ner bredvid dem. Hanna och Cody hade bestämt sig för att surfa, för det var tydligen väldigt bra vågor idag. På bara några sekunder var dem ute i vattnet. Jag kollade på Elin som gav mig en medlidande blick.
- Har du pratat med honom? Sa hon till mig och kollade sedan på Niall.
- Uhm, I'm just gonna take a walk. Sa han och reste sig snabbt upp.
- Nej. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vet inte ens vem jag är för honom. Sa jag och suckade tungt.
- Du kanske måste ta reda på det först. Sa hon och log stelt.
- Jo, jag vet. Jag är bara rädd för svaret. Sa jag och drog min hand genom sanden.
Elin nickade och la sitt huvud på min axel. Jag la mitt huvud på hennes huvud och suckade tungt. Efter några minuter kom Cody och Hanna tillbaka. Dom slog sig ner, bredvid varandra.
- So, how do you know eachother? Sa Elin glatt.
- We are.. Började Hanna men avbröts snabbt av Cody.
- Cousins! Sa han snabbt.
Jag andades ut. Phew. De är bara kusiner. Cody log mot mig och sträckte fram sin hand.
- Wanna take a walk?
- Sure! Sa jag glatt och tog tag i den.

Ni får gärna kommentera, vi vill veta vad ni tycker !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0