AUSTRALIEN - DEL 8♥


Alice Perspektiv
Jag och Zayn gick in på IKEA och la oss i en säng och den var hur skön som helst. Nästa, ännu skönare.
- How are we ever gonna be able to choose a bed, Alice?
- No idea.
Vi provade nästan alla sängar, vilket tog ett tag, men vi tog en av de första vi provade iallafall, en king size säng som var stor som satan och skänare säng hade jag aldrig legat i. Vi spenderade några timmar till på IKEA genom att bara gå runt och så köpte vi en del andra grejer till huset. 
När vi kom hem igen så var det ingen där. Så vi blastade Drake, Frank Ocean, A$AP Rocky osv. på högsta volym. Vi satte oss ute på verandan och Zayn rullade ihop jointen han hade fixat. '
- Do you want a beer?
- Yes please!
Jag gick ut i köket och hämtade två stycken red stripe och gick ut igen. 
- Hey you can't smoke the whole thing by yourself.
Jag hann dra in några bloss men sen ringe Zayn's telfon.
- I can go and get it.
Det stod Niall på den så jag svarade samtidigt som jag gick ut igen.
- Zayn, Niall and Elin and Frida wants you to come and pick them up in town. They were at the same restaurant we were at a few nights ago, remember?
- Yeah, right. I'll be back in an hour.
- Yeah, love you.
- Love you too. 
Det hade gått en timme nu, jag satt ängslig och väntade. 1,5 timme. Vad i hela världen håller de på med.
Jag tog upp telefonen och slog in Fridas nummer.
- Hålla?
- Hej Frida, vad håller ni på med ni skulle vart hemma typ en halv timme sen.
- Zayn har ju inte ens kommit än.
- Va? Är du seriös just nu eller skojar du?
- Fullkomligt seriös.
Jag slängde på luren, drog på mig ett par skor och en av Zayns tjocktröjor som hängde på stolen. Jag ringe honom minst 10 gånger under tiden jag gick och och satte mig i bilen och startade motorn.
När jag kom fram till stora gatan som gick rakt igenom Sydney var det fullt av poliser och ambulanser och brandmän. Vänta var inte det där? Nej, det kunde det inte vara. Jag parkerade bilen vid vägkanten och gick ur bilen. När jag kom närmare de 2 bilarna som låg helt förstörda på gatan så såg jag att det var Zayn's bil. Jag kände att allt inom mig fall sönder. Jag gick fort mot bilen, småsprang och innan jag visste ordet av så sprang jag allt jag hade mot bilarna.
Men precis innan jag skulle spring bakom tejpen så tog polisen tag i mig och trök mig tillbaka.
- Im sorry miss but you’re not allowed to be there. Sa polisen och höll i mig.
- But I have to! That’s my boyfriends car! That’s Zayn's car! Where is he!? I need to see him, now!
Jag bröt ihop i polisens armar.
- Miss, it’s going to be okay. And from what I've heard and what I know, no one died in the car accident. So go to the hospital or maybe do you want a ride?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0