AUSTRALIEN - DEL 5♥


Alice perspektiv.
Jag och Zayn stod i köket och plockade undan allt det sista i köket. Det gick inte så jättefort med tanke på att det bara var vi två i köket så snart stod vi båda två dyngsura och mat lite här och där och skrattanfall på golvet. Niall kom in men skrattade bara för sig själv och vände så fort han såg oss ligga där och skratta på golvet. 
- Shall we watch the Olympics then?
- Yes please!
Han ställde sig upp och räckte ut sin hand som jag tog hastidtg och drog ner honom på golvet igen och ställde mig upp själv.
- Ha! 
- Oh im coming for you. 
Jag sprang fort iväg ut i vardagsrummet och skulle precis hoppa ner i soffan brevid Niall när han kom och lyfte upp mig och sprang ut med mig. Vi stod vi polen.
- Don't.You.Dare.
Och snart kände jag hela kroppen sänkas i vattnet jag öppnade ögonen och såg Zayn bredvid mig. Jag tog mig upp till ytan och kände ett par läppar på mina. 
- Hope I'm not disturbing but there was no one openeing the frnt door and i heard you..
Jag och Zayn vände oss om och brevid Polen stod en tjej som såg ut att vara i våran ålder, blond, jlusbrunt hår och i en enkel men väldigt fin långklänning. 
- Oh hello, no, no it's okay..
- You don't have some Salt i could borrow could i?
- Yeah sure. Come with me. Jag gick upp ur polen och drog åt mig en av handdukarna vi hade på väggen. 
- So which house do you live in?
- I'm only here for a visit right now but planning on moving here the end of the month. But right now in house number 463.
- Oh okay. Jag gav henne saltet och jag ledde henne till dörren. Fick även veta att hon hette Hanna. Jag skyndade mig och byta om.
- Frida, ehm? Visst bor Cody i nummer 463? Hon fick ett stort flin på läpparna.
- Ja vadårå?
- Nej men asså, nej det var inget.
Hon måste ju inte vara med Cody bara för att hon bor där, eller hur?
- Är du säker?
- Men det är liksom en tjej där.
- Det är väl hans syrra.
- Inte riktigt...
Hennes ansiktsuttryck sjönk från top till tå, och sg tårarna bränna bakom ögonlocken. Jag gick fram och drog in henne i en kram. Vi hämtade Elin satte oss i mitt och Zayn's rum, satte på lite musik, åt glass och bara snackade hela natten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0