AUSTRALIEN - DEL 3♥


Alice perspektiv.

- Vad flinar du åt då?
- Va? Jag? Nej, men asså, ingenting.
Elin hoppade fram bakom mig med ett flin på läpparna.
- Sluta ljug, du har träffat nån! 
- Äsh det var bara en kille på stranden...
- Som gcik dig till dörren?
- Hur visste? Spionerade ni på oss?
- Kanske, lite.
- Genom fönstret.
La Elin till som stod bredvid mig.Frida bara suckade och gick därifrån och in till köket och öppnade kylen. 
- Hungriga?
- Som om du ens behöver fråga!
Vi fixade ihop nån mat av det vi hade i kylen, vilket vart ägg och bacon och rostat bröd. Inget fräsigt men det var gott. Niall och Zayn avbröt även sitt OS tittade och satte sig med oss i köket. Timmarna rullade på och ingen av oss hade nån vidare bra ide om vad vi skulle göra så vi bestämde oss för att dra till nån av klubbarna inne i Sydney. 
Jag hade precis fått på mig klänning men hade inte ens hunnit knäppa den medans jag sprang ner för att öppna dörren.
- Hi, I'm lloking for Frida?
- I'm Cody by the way. 
Jag sträckte fram min hand och skakade hans.
- I'm Alice. 
- FRIDA! 
Skrek jag över hela huset.
- VAD?
- Din nya pojkvän är här!
- Käften! 
Hon kom springandes i en skitsnygg svart liten klänning och ett par vinröda Converse med nitar på. Hon trök undan mig och fick sitt vanliga flin hon fick när hon snackade med snygga killar. Hon halft stammade till lite sådär ibland. Jag stod kvar typ 2 meter bort men sprang iväg när hon gav mig mördarblicken.
Jag när jag kom uppför trappan såg jag Zayn's bara rygg och hans tatueringar som om fram på baksidan av ena armen. 
- Hey sexy!
Jag tog ett stort skutt och hoppade upp på hans rygg så han landade på mage i ryggen men med tanke på att jag bara är 1.60 så brottade han lätt ner mig.Vilket snart ledde till kyssar och hångel. 
Zayn ställde sig upp och backade mot dörren och stängde den lite fort. 
- How long do we have?
- Well Frida is Downstairs talking to Cody, aka her new big crush, so that will give us at least 15 min! 
- Okay then. 
30 minuter senare stod vi alla klara och färdiga att åka, Frida hade bjudit med sig Cody och vi satte oss i taxin. När vi kom in till Sydney var det fullt med människor överallt, lysande skyltar och några små kioskar öppnade. 
Vi valde en club som Cody hade sagt var grym. När vi kom in dunkade musiken och man kände basen i golvet när man gick. Niall, Elin, jag, Frida och Zayn hällde i sig varsin öl medans Cody hällde i sig en sht det första han gjorde. Jag och Zayn drog oss mot dans golvet och detsamma gjorde Elin och Niall men så småning om såg vi de bege sig mot toaletterna, Cody och Frida sågs inte heller av värst mycket. 
Klockan var närmare 4 när vi bestämde oss för att bege oss hem igen. Ingen av oss var speciellt nykter s jag kände hur jag mumlade lite, Frida och Elin dansade runt lite på gatan i väntan på taxin. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0