Australien - del 2♥


Fridas
perspektiv.
Vi hade packat och plockat upp hela dagen. Elin och Niall hade tagit det största rummet, med den finaste balkongen och en walkincloset. Zayn och Alice hade tagit rummet precis intill som var näst intill lika stort, men inte riktigt. Själv hade jag tagit ett lagom stort rum på nedervåningen, som hade utsikt över havet. Jag hade varken balkong eller walkincloset, men det var okej. Jag ville inte heller ha det så stort. Varken jag, Elin eller Alice hade något jobb, och eftersom att killarna hade avslutat One Direction så var även dem arbetslösa. Därför bestämde vi oss för att bygga om huset på egen hand. Vi hade beställt lite nya möbler, och några tapeter som vi skulle använda. Men vi behövde mycket, mycket mer så Elin & Alice hade åkt iväg till ett shoppingcenter i närheten. Zayn och Niall låg framför teven och kikade på OS, så jag bestämde mig för att ta en promenad i området.
- I'm gonna take walk, see you later. Sa jag och drog på mig mina converse.
- Aligator. Svarade Niall och vinkade glatt.
Jag stängde igen dörren bakom mig och gick ner längs den långa gången. Solen lyste starkt, och det var närmare 40 grader ute. Jag promenerade längs gatorna. Det var massor av vackra blommor, och stora lyxiga hus. Vi hade verkligen hamnat i ett fint kvarter. Vägen jag gick på ledde mig ner till stranden, där massor av folk surfade. Jag hade alltid älskat att titta på surfing, men hade själv aldrig satt min fot på en bräda. Jag hade alldeles för dålig balans. Samma sak angående longboard och skateboard, det verkade så ruskigt kul men jag hade aldrig vågat testa. Jag köpte mig en cola i en kiosk på stranden och slog mig sedan ner en bit ifrån vattnet. Jag fick snabbt upp ögonen för en blond kille ute bland vågorna. Han var riktigt talangfull, och klarade nästan varenda våg. När han var klar tog han brädan under armen och gick upp mot stranden. Han gick rakt emot mig och satte ner brädan i sanden bara någon meter ifrån mig. Han försökte dra ner dragkedjan på baksidan av våtdräkten, men det verkade inte gå så bra. Jag studerade honom noga, under mina solglasögon såklart, så att han inte skulle se det. Han suckade högt och vände sig sedan med ansiktet mot mig.
- I'm sorry for asking, but would you mind help me? Sa han och log mot mig.
Jag rodnade och försökte komma på ett lämpligt svar. Efter lite för lång betänketid klämde jag ur mig:
- Yeah, of course!
Jag klämde fram ett leende och reste mig snabbt upp på fötter och gick fram till honom. Han log mot mig och jag drog ner dragkedjan som hade fastnade lite lätt i tyget.
- Thank you! Sa han och log.
- I'm Cody. La han till snabbt och sträckte fram sin hand.
- I'm Frida. Sa jag och skakade om hans hand.
- Nice to meet you! Are you new here? I mean, I havent seen you around.
- Oh, um yes. I moved here today with four friends. Sa jag och drog handen lätt genom håret.
- Really!? Thats cool. Sa han och började gå upp mot området igen.
Jag tassade efter honom i den varma sanden och vi var snart uppe på asfalten igen. Jag släppte ner mina ballerina på gatan och stoppade i fötterna. Han väntade artigt på mig och fortsatte sedan gå när jag var klar.
- So where do you live? Sa han och vände sig om mot mig.
- The house over there! Sa jag och pekade bort mot vårt hus.
- The white one? Really? Then i guess i'm your new neighbor!
- Really? Sa jag och skrattade till.
- Yes! That's my house! Sa han och pekade på huset bredvid vårt.
- That's cool. Sa jag glatt.
Vi fortsatte gå och stannade till utanför vår uppfart.
- So, i guess i'll see you around! Sa jag och vände mig mot honom.
- Yeah, I hope so! It was nice talking to you! Sa han och drog in mig i en kram. Förvånat kramade jag honom tillbaka och log stort.
- Yeah, the same. Sa jag och backade något steg.
Han gick sakta baklänges mot sitt hus medan han log mot mig.
- Bye then Frida! Sa han och vinkade glatt.
- Bye! Sa jag och traskade upp till dörren.
Jag öppnade dörren och stängde igen den snabbt. Sen vände jag mig om och log stort för migsjälv. Åh!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååååh! Galet bra, men en sak bara, först tar hon på sig sina converse och sedan tar hon på sig sina ballerina skor?!

2012-08-21 @ 11:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0